• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

ha kvar santander eller byta?

Bliskuldfri

Viktig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
18 Augusti 2019
Meddelanden
98
Mottagna reaktioner
88
Poäng
227
Vad hade ni gjort? Jag har ett lån hos santander på 50tusen just nu, 12,95 ränta, 16 mån kvar att betala.

Ska man ha kvar den eller fixa ett annat lån med lägre ränta? Hade Ikea ikano bank först med högre ränta och va glad när jag fick denna erbjudande. Men nu några månader senare känner jag att jag nog kunnat få ännu lägre ränta. Kanske om man söker där fler långivare är med och tävlar om kunder typ. Vill dock helst slippa uppläggningsavgift och andra avgifter.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Vad hade ni gjort? Jag har ett lån hos santander på 50tusen just nu, 12,95 ränta, 16 mån kvar att betala.

Ska man ha kvar den eller fixa ett annat lån med lägre ränta? Hade Ikea ikano bank först med högre ränta och va glad när jag fick denna erbjudande. Men nu några månader senare känner jag att jag nog kunnat få ännu lägre ränta. Kanske om man söker där fler långivare är med och tävlar om kunder typ. Vill dock helst slippa uppläggningsavgift och andra avgifter.
Vad har du för förutsättningar?
 

Bliskuldfri

Viktig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
18 Augusti 2019
Meddelanden
98
Mottagna reaktioner
88
Poäng
227
Vad menar du med förutsättningar? Inga anmärkningar eller något. Billån, santander lån och csn 130 sammanlagd. Ej fast jobb men aldrig varit ett problem när jag lånat. för mig jag ligger på 0,6 sist jag kollade någonstans minns dock inte vart
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Vad menar du med förutsättningar? Inga anmärkningar eller något. Billån, santander lån och csn 130 sammanlagd. Ej fast jobb men aldrig varit ett problem när jag lånat. för mig jag ligger på 0,6 sist jag kollade någonstans minns dock inte vart
Hur många förfrågningar har du på UC?
 

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
737
Mottagna reaktioner
377
Poäng
487
Vad hade ni gjort? Jag har ett lån hos santander på 50tusen just nu, 12,95 ränta, 16 mån kvar att betala.

Ska man ha kvar den eller fixa ett annat lån med lägre ränta? Hade Ikea ikano bank först med högre ränta och va glad när jag fick denna erbjudande. Men nu några månader senare känner jag att jag nog kunnat få ännu lägre ränta. Kanske om man söker där fler långivare är med och tävlar om kunder typ. Vill dock helst slippa uppläggningsavgift och andra avgifter.
Hur länge har du betalat på santander lånet innan ?
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Jag skulle söka på Lendo. Tycker du betalar för hög ränta.
 

flixor

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
28 Mars 2019
Meddelanden
78
Mottagna reaktioner
40
Poäng
137
Håller med, Lendo borde ge bättre ränta. Om du till exempel får 5% via lendo och lägger det på 16 månader så sänker du månadskostnaden med cirka 183 kronor i månaden. På 16 månader har du sparat 2920 kronor. Det är pengar, men osäker på om det är värt det.
Om du till exempel får 8% och uppläggningsavgift på 495 kronor så sparar du bara 1390 kronor (82 kronor per månad). Vet inte hur din totala lånesituation ser ut, men jag själv skulle bara kasta in en ansökan om jag är säker på att jag inte behöver ett bra kreditbetyg kommande månader.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp